Mojoj svekrvi, umesto frizure

Od malena sam  želela da budem frizerka. I da imam lepu frizuru. U stvari, podrazumevalo se da frizerka ne može da bude neka koja nema frizuru. Ali, ja sam želela da onako, bude uvek baš sređena i baš kao da sam tog  trenutka izašla ispod… haube, fena, šta god.

9-1-350x2332x

Nisam ja bila loš đak, naprotiv. Nije da sam bila baš među najboljima, ali sa mnom ni roditelji ni nastavnici nikada nisu imali probleme. A nisam bila ni lenja., ni neinteligentna, ni sačuvaj bože, glupa.

Samo sam volela da budem frizerka i, da bih to postala, morala sam da završim frizersku školu.Dobro, nisam ja u školi naučila sve ovo što znam i što me u gradu održava među najuspešnijima u branši, ali nisam ni od onih koje su završavale kojekakve „akademije“, nadobijale uverenja u vidu diploma posle pohađanja tromesečnog kursa na toj  „akademiji“, a onda otvarale salone lepote u kojima su posao nosile moje drugarice iz srednje frizerske.

Ne žalim se ja, ni na moju struku, niti na moj posao. Lepo zarađujem, lepo živim, a i… kad si u kontaktu sa mnogo ljudi i kada ih na neki način učiniš srećnim, svuda su ti otvorena vrata. I u banci i kod lekara, i u pošti, ma… rekoh ti, nema mesta gde Cale čeka red ili mora da moli nekoga da mu nađe vezu. Da se razumemo, za mene su sve mušterije iste, sve uslužim po pe-esu, ali se ipak zna ko je ko i kome treba progledati kroz prste kad zakasni, primiti ga preko reda, potruditi se za nijansu više nego obično.

To što sam frizerka samo je jednom moglo da mi se osveti u životu. Kad je trebalo da se udam

„Sine, zar sam ja to od tebe zaslužila, zar sam se ja zato toliko za tebe žrtvovala, samo da postaneš svoj čovek, a ti, umesto da se oženiš nekom koleginicom s fakulteta, ti hoćeš da mi snajka bude frizerka2 – cmizdrila je pred mojim Srlencetom u kafeu u kojem su se obično nalazili da se ispričaju, budući da ga njen drugi muž nije baš mnogo voleo pa ga nije mogla pozvati u njegov stan, u koji se preselila onda kada ju je njen svekar zatekao na gomili sa ljubavnikom dok je moj svekar bio na službenom putu. Mislila je, nesrećnica, da će joj svekar iz banje doći tek za tri dana.

A sumnjajući u rešenost svog sina da je sam istera i pored svega što naslućuje i što će upravo saznati, pozvao je gomilu rodbine na roštilj dva sata pre sinovljevog povratka s puta, da bi mu negde pri kraju večere rekao:

„Mi danas uvatimo snajku zajedno sa onim koji joj je glumio tebe u tvom odsustvu. Nije li tako Milorade, samo ti beše sa mnom pa daj potvrdi, šta si mi se tu zacrveneo ko tvoju ženu da smo uvatili?!“

Kud će, šta će, ode ona iz svekrova kuće pravo u kuću sledećeg muža. Da otuda rovari koliko može, u nastojanju da sina suprostavi ocu. A zatim i, naravno, njegovoj devojci, koju su tako lepo prihvatili i budući svekar i deda i sva uža familija.

Uzesmo se mi, dobijemo blizance, svi srećni, presrećni, lepo se slažemo i muž i ja, lepo nam je iako je to zajednica, tolike generacije pa sve to valja pomiriti, al ne da meni crv mira. Znam po izrazu njegovog lica, kad god dođe iz tog njihovog kafića, da ga je opet okretala protiv mene.

I rešim jednog dana, taman su mi deca poodrasla da mogu u vrtić da ih upišem, kažem samo mužu za moju odluku i… upišem fiziku. To sam oduvek volela, išla mi je fizia i u školi, pa ko velim, neka mi ovde krene. Posao sam vodila sama, ali sam radila samo sa mušterijama koje su tražile isključivo mene, sve ostalo sam prepustila ostalima u salonu. Pa kad god sam slobodna, sklonim se u stranu pa učim.

Neću da se žalim mnogo, da nije lako, nije, ali izgurah nekako. Deda i svekar su saznali čim sam diplomirala, a Njoj – e Njoj ću tek sada kažem, kada sam dobila i diplomu.

Ono, da je bila pametna, više joj se isplatilo da je častim jednom frizurom, ionako čas po čas pa traži od sina pare na zajam, nego što će da je usreći parče lepo upakovanog papira.

Tim pre, što ja posao ne nameravam da menjam. Tek sad ima da ga radim onako, sa duplim elanom. Pa nisam ja džabe fakultet završavala!

 

ilustracija je s Fejsbuka

10 мишљења на „Mojoj svekrvi, umesto frizure

  1. Kako ti umeš da smisliš priču, neverovatno. Uvek tako mnogo dinamike, radnje… prosto mi se nekad učini da „prepisuješ“ ono što vidiš oko sebe. Ne vide to svi. Sjajna si, moja Nego.

  2. Jel, čija si ti, mala?

    Ja sam se usput slatko smejala. Moja je baka umela da kaže: svekrva – to je rod koji se ne vole.
    Lično nemam problem te vrste, ali znam da mnogi imaju problem u kući, a ako ne u kući, ono na „daljinski upravljač“ i verujem da nije lako.
    Međutim, Frizerka je osvojila sve moje simpatije i može joj se samo čestitati, od srca, na istrajnosti i dobroj motivaciji da očuva svoje nervne završetke i porodicu. Svekrva nek se frćka u kafiću. 😀

Оставите одговор

