Nađi i ti svoju nadu

Želeo sam bicikl, malu sivu poniku s crnim sedištem, kakvu je vozio komšijski sestrić kad je dolazio kod ujaka i ujne.

Tata je rekao, mi nemamo babu i dedu kojima država daje penziju pa da ti kupuju igračke, ko njemu njegovi. Jedi te jabuke, zdrave, neprskane, što su ti poslali baba i deda koji ne izlaze iz njive i iz štale, da ti imaš suvog mesa i čvaraka i jabuke neprskane. Od zdrave hrane se raste pa ćeš kad budeš veliki imati sve to i sam. A on i ne zna šta je to neprskana jabuka u suvo meso iz seoske pušnice.

Image (1)

 

Želeo sam paštetu namazanu na leba, ko što su jela druga deca, a mama mi je rekla- mast je zdrava, pa je pospe solju i alevom paprikom, a leti stavi i parče paradajza preko.

Želeo sam i ja na more, pa da kad se vratim da obučem belu majicu da svi vide kako sam pocrneo, a tata mi je rekao- moreeeee, koje crno more te spopalo, jedva čekam odmor pa da idemo na selo, baba i deda ne mogu sami, poslovi pritisli, naći će se posla i za tebe tamo.

Kad sam plakao, a seo bih na stepenište i plakao … i tiho plakao, majka bi sela pored mene i zagrlila bi me i nikada mi ne bi rekla nemoj da plačeš, nego bi mi tiho pričala kako ću ja… kako ću sve, kad porastem… i kako će sve biti u redu, samo još da budem veliki… a do tada… nije znala šta do tada ali uglavnom… da neki imaju odmah sve, a neki moraju da malo sačekaju i da se potrude, da budu dobri i… kad se budu dovoljno trudili i budu dovoljno dobri i slušaju mamu i tatu… i oni će moći da imaju ono što požele.

Pa sam rastao i čekao da budem veliki.

Želeo sam i na ekskurziju, al su mi rekli da je za te pare bolje da mi kupe novi krevet. Bolje da ne idem na doček nove godine, patike su mi se pocepale. Nemoj da slaviš rođendan, bolje da ti kupimo lepši kaput za te pare. Šta će ti nove pantalone, ove ti još nisu okratele? A što mora da vodiš devojku u bioskop, idite lepo u šetnju.

Posle sam želeo škodu. Ili makar fiću. Mogli su da mi kupe samo onaj bicikl kojeg sam ostao željan.Kad sam bio mali. I kad sam sanjao šta ću sve moći kad i sam budem veliki.

Svadbu nismo pravili jer sam ja tek počeo da radim, a njima nisu istekli krediti.

Tako beše, a sada kažu kako su to dobra vremena bila.

Nismo ni mi tebi  kupili bicikl od para koje si na rođenju dobio, jer nisi imao krevetac. Nisi slavio rođendane sa drugarima. Nisi išao na more.Kad su bili na akciji, kupovali smo ti majonez i eurokrem. Jer tvoji baba i deda nisu orali njive. I nismo imali mesa i čvaraka, ni masti iz seoskog kazana, ni neprskanog povrća.

Sad, da ti kažem pravo, ne znam ni šta da ti kažem. Ono, gde sam ja bio zaposlen i gde sam čekao… da počnema da radim i da primam platu… to više ne postoji. Te tako, da se nadaš poslu u tatinoj firmi, ne biva.

Njive na selu u korov zarasle, opet ne biva… nismo mi ni na njive navikli. Niti njive na nas.

Nada je misaona imenica, ali sam ja dovde izdržao živeći od nje. Nađi i ti svoju nadu pa ćeš i ti izdržati. Jer osim nje ništa ti drugo ne preostaje.

 

fotografije je odavde

16 мишљења на „Nađi i ti svoju nadu

  1. oljaka

    Svako veče legnem sa sličnim mislima, samo što su sad u njima neka druga deca, moja deca, moji unuci, sva deca.. Lepo reče ti u opisu; Prepoznaju se i nenaslikani. Lepa i teška priča.

Оставите одговор

