Za sve moje, nesavršene, i za mene

Ne moram da ti gledam u oči da bih znala kako reaguju tvoje zenice dok prebireš po sećanjima i sabiraš sve što ti je  oduzeto u godinama koje su prošle, za juče, za danas, i za sve one godine koje će doći. Sećanje ume da bude varka za sitnice, za neke malene stvari kojih, kad smo ih uskraćeni, već sutra i ne možemo da se setimo kakve behu. Ali je zato drska opomena kad hoćemo nešto da potisnemo, sklonimo, pomerimo, izbrišemo… da ga nema. I nikada nas nije izdala, ta boljka od sitnih boli sazdana, ta stena na grudima i taj teg na nogama, to naše sećanje koje uzalud pokušavamo da preselimo u zaborav.

Uskraćeno. Nedoživljeno. Imao pa nemao. Zabranjeno. Oteto.Otkinuto. Zatrto. Propušteno. Neiskorišćeno. Prazno…

Ne moram ni nju da  slušam da bih znala zvuk njenih jecaja dok ispod jorgana guši suzu još nepoteklu, gorku i slanu od stajanja u grlu. Njihovi decibeli se stepenuju  svim onim prigušenim jaucima koje nije htela da pusti, sve da bi joj i bilo lakše. Jer, samo se priča da glasni jecaj primiri bol i da se posle njega lakše diše. Jer svaki njegov odjek vrati se ko bumerang i onda još više boli.

Želja. San. Planovi. Radovanje. Maštanje. Čekanje. Nadanje. Traženje. Trajanje. Kajanje.

Znam svaku pesmu koja traži pomilovanje i moli za sve nesvršene. Svaki stih, probran da ne boli onako kako rečenica sklopljena od sušte istine može da zaboli. Svaku reč iz nje istisnutu, da manje boli.

Tebe, nju, njih i mene.

Sve smo mi pomalo sestre. Iz iste suze isplakane, istom nadom utešene,  istim jecajem probuđene.

I ono pomilovanje, i ja tražim. Za nju, za tebe

i za mene

 

7 мишљења на „Za sve moje, nesavršene, i za mene

  1. „Želja. San. Planovi. Radovanje. Maštanje. Čekanje. Nadanje. Traženje. Trajanje. Kajanje.“ Da, draga, i tako nam prolazi život…Kad je onako kako želimo, sve nam je savršeno.

Оставите одговор

