Godine

Ne umem ja s godinama. Nikada nisam ni umela s njima.

Valjda me zato gaze, čvrsto i odlučno koooo… ko da mi naplaćuju danak što nisam umela da ih poštujem kad je trebalo i kada su mogle i da mi se ne izmigolje između sna i stvarnosti pa da me vinu u neku drugu orbitu od ove po kojoj tapkam neke dane šarene i sive i maglovite i sjajne i nasmešene i plačne i vedre i tužne i uvek sklone da zažmure pred pitanjima i pred odgovorima i pred juče i pred sutra.

BgTl4jlCQAAzaZN

Deda Mraz od čokolade ispod jelke od grana bora posečenih da ne zaklanjaju svetlost. Crveni sjajni papiri od pojedenih čokoladnih bombona punjenih višnjom u alkoholu. Sat kojem je otpala jedna kazaljka. Staklena činija napunjena jabukama koje liče na nju. Nedozrele banane koje čekaju da dobiju tamne pege. Nar, gotovo napukao, sjajan i jedva crven.Heklica zabodena u klupko vunice za koje se traži mustra.

Stihovi iz gimnazijske lektire. Brojevi telefona, koji odavno ne važe. Imenik iskrzanih korica koji ionako ničemu ne služi. Knjiga, nikad dočitana, čeka neke dane koji neće ličiti na njene sumorne rečenice. Nedogorena slavska sveća. Poslednje mrvice tamjana u papirnoj kutijici.

Sećanja koja traju. I ona koja blede. Prijatelji koji su tu. I oni koji odlaze. I neki koji tek dolaze. Oni koji se nikada neće vratiti.Koje zauvek žalimo. I oni kojima se makar možemo nadati. Neki kojih se i ne želimo sećati. Jer to valjda nisu ni bili. Otišli, neotišli, došli, pošli, ostali… svejedno.

Godine, nanizane kao perle u brojanici koje masiraju jagodice.Da mirnije primimo svaku koja dođe. Da naučimo kako da ih negujemo dok traju.

I da lakše ožalimo svaku koja ode.

ilustracija

 

16 thoughts on “Godine

    1. Vesna… sreća će nam obema trebati u narednoj godini, ona posebna, a ona iz posebnih razloga, takođe. Ti da se raskantaš s bankom, daće Bog, a ja s mojim dužnikom, valjda će baciti Gospod pogled i na mene grešnu.

  1. Svi ih trošimo kao da ćemo večno živeti i kao da će uvek biti vremena za sve. Dok nam je dobro i ne razmišljamo o prolaznosti života, ali kad naiđu teška vremena…

  2. Ja mislim da smo upali u crnu rupu, i da zato ove godine lete, nestaju… Horor. Što bre lepo ne napišeš post o seksu, ajvaru, Zaplanju, kud se uhvati godina, moraću da idem sada negde da mi salEvaju stravu 😦

Оставите одговор

