Работа женску душу одмара- Виолета Јовић

Многи су је чули, можда и више пута. Многима сам је и ја рецитовала, често и у репризном издању, на молбу оних којима се допала. Једнако као и мени онда када сам је први пут чула, од саме ауторке на промоцији једне од њених књига.

Антологијска песма нишке књижевнице Виолете Јовић. Она у коју сам се заљубила на прво слушање и захваљујући којој сам почела да пишем на дијалекту.

Објавила сам је давно на оном блогу, али ми и даље многи траже текст ове песме када је чују. Па је зато постављам и на овај блог, а знам да ће је  тако лакше наћи и они који не читају блогове. Ако само укуцају наслов у претраживач на нету.

12108799_10205817386734116_566627361972152447_n

Ових дана песму ће читати у Чикагу, на промоцији моје књиге прича на заплањском дијалекту. Јер, од ње је све почело.

РАБОТА ЖЕНСКУ ДУШУ ОДМАРА

Моја се мати сабајле диза
још не съвнуло, још спе петлови,
на небо сјаји од звезде низа,
а ја још шњевам најслатки снови.

Кад ме изока дојде ми криво
што ми сьн кида, што ме с ноћ буди,
докле по поље још спи све живо
и док по куће спе други људи.

– Дизај се, ћерко, дрва донеси!
Кућу помети, огањ наклади,
сеј бело брашно, лебац замеси,
из бунар ладну воду извади!

Јоште сањива по матер одим,
а она, како и да не спала:
– Не дреми, ћерко! Време прооди!
Учи се док се неси одала!

Док си код матер буди те слънце
и мати да те oвој научи:
За живот мораш да имаш срце!
Ако га немаш, има се мучиш.

Свекрва неће да те замени
и нећеш да се наспиш код мужа,
под груди ће се туга скамени
и дьн по дьн ће свенеш, ко ружа.

Ако си лења, ће пројдеш лоше.
Милос сас мужа брзо ће мине.
Свекрва има дува по ћошке
и да те једе куде год стигне.

Ако си вредна и рано раниш,
неће да има што да те кара.
С работу ће се од муку браниш.
Работа женску душу одмара.

________________________________
сабајле – рано
диза се – устаје
сьвнуло – свануло
спе – спавају
изока ме – позове ме (овде: позове из сна, пробуди)
дува по ћошке – љути се, зановета
кара те – грди те
работа – рад

One thought on “Работа женску душу одмара- Виолета Јовић

  1. Повратни пинг: Виолета Јовић -МЛОГО ИСТИНЕ, ПРАВДА ЈЕДНА | NEGOSLAVLJE

Оставите одговор

