Pismo g-đe Y g-dinu X

Dragi X

Želim toliko toga da ti kažem a, opet, neprimereno je da ti otpisujem na ćutanje koje govori glasnije od bilo kojih reči. Poštujem ga i… svakako, o-ćutaću i ja.

Samo će u hronici mojih tuga ostati zapis o onom što ne želim da potiskujem i da me još dugo boli. I tako ću ovu tugu priključiti svim ostalim svojim tugama, jer  tako zajedno valjda daleko manje peku.

Ko će ga znati…

11253216_786129701484122_1372282742_n

Al’, jedino tako ostajem  Ona Ja koju čitavog života stvaram. Postojana i kada je tužna, i kada guta suze i kada lažnim osmehom briše bolni grč usana koje plaču. Uspravna i kada je život lišen ljubavi baca na kolena. Nedodirljiva…

U stvari, dragi X, samo bih da ti kažem jedno veliko i verujem, za tebe potpuno nerazumljivo, hvala. Jer se, ruku na srce, nisi mnogo ni trudio da ga zaslužiš.

Hvala ti za onaj sjaj koji je u mojim očima trajao sve  vreme od prvog susreta sa tvojim plavim pogledom kroz trepavice koje se tako toplo i tiho smeju. Hvala ti za nadu koja me je držala uspravnom i kada mi nije bilo do o-smeha. Hvala ti što si, i ne znajući, izazvao u meni onaj mali topli grč od kojeg ti se i ružno čini lepim, a dan ti je svetao i sunčan čak i kada počinje sivim. Hvala za svaku nadu koja je cvetala u meni kada sam osećala kako mi se rascvetava duša dok ti se tako čežnjivo nadam.

Zaludno, nažalost.

Hvala ti i na ovom ćutanju koje mi kaže da nismo iz iste priče. Zabolele bi me reči.

Znam da i ti tražiš neki pogled koji će te navesti da zatreperiš. Osmeh kojem ćeš se radovati, poziv koji ćeš čekati, susret koji ćeš tražiti…

Želim ti, jednako kao i sebi, blagi drhtaj u stomaku koji se neće zalediti toliko da počinje da boli. Želim ti, kao i sebi, nečije rame i nečiju ruku. Osmeh zadovoljstva na licu i na duši. Svest o tome da je To Ono.

Otići ću ja i sama, dragi moj X,  do Istanbula, Budimpešte, Sarajeva, Mećavnika, Sofije, Beča… Kao i toliko puta do sada- gledaću poznate gradove nekim drugačijim pogledom, upijati nove lepote na stari način, upoznavati nova mesta i njihovu hladnu lepotu…Možda ću ipak otići, jednom, i na mesta koja želim da vidim, a na koja čovek obično ne ide sam.

Možda…

Ali, uvek kada kročim na neki poznati asfalt, kada me neki pesak zažulja između prstiju i kada me neko plavo more navede na suze, žaliću zbog praznog koraka koji me vodi tek da bih hodala, bez jedne, bez, baš bez Tvoje ruke na mom ramenu. Tužna što sa tobom neću probati najbolju saher tortu u Beču, ćevape u  najstarijoj istambulskoj ćevabdžinici i najsjajniju sofijsku melbu. Što mi nećeš pokazati sarajevski ćošak na kojem si se prvi put poljubio i mesto na Vrelu Bosne gde si najduže plakao… Što ti neću pokloniti staklenu kriglu i konzervu najboljeg češkog piva.  Što ono crno, sladunjavo „žensko“  vino nećemo piti iz iste čaše. Letos, u hladu moje terase, do koje ne dopiru pogledi radoznalih, kao kod tebe. Što nećeš pojesti pola moje porcije… nečega, na mestu gde smo popili prvu kafu. Što te neću naučiti da kuvaš „po starinski“. Što nećemo plivati po nekom novom moru čija je plaža beskrajna, sanjajući Maldive, Kubu, Mauricijus… na koje bih mogla samo sa tobom otići.

Što me nećeš uveriti da nije iluzorno sanjati ljubav i kada nisi mlad.

Što neću sačuvati osmeh na licu, tobom izazvan.

I što ti neću priznati da sam baš Tebe čekala čitavog života.

15 thoughts on “Pismo g-đe Y g-dinu X

      1. Samo Spisateljica

        Ne verujem da ima… Ja sam svoje pismo poslala tj. lično predala… Pre nekih 8-9 godina, kad sam bila ‘mlada i luda’. Imam bar tu sreću da me taj neko i dalje poštuje kao čoveka i sigurna sam da to nikom nije pokazao i da nikad neće.

        Naterao mi je tekst suze na oči… i svako je nekom nekad napisao pismo, ako ne rukom (pa ga makar posle i spalio neposlato), mejlom, sms-om, onda makar u svojoj glavi. Predivan tekst.

Оставите одговор

