A život ti je, dete, s merak da si ga gledaš

Starejem.

Otoše godine, smaknuše mi se od grbinu ko da sam ja tejal da i’ otresem, ako nesam tejal. Otima se ja, grvelja se, kad vido zor i da ću isčamrejem, kvo ti nesam rabotil, al vajda od otimanje nema. Će te stigne staros, ako ne na leganje, ono zorom kad ustanjuješ. Kad ti noge oteže, ko svunoć  puna puncijata kola da si vlačil, ako si od teret baldisal i zakrčal a još nesi ni glavu na jastuk turil.

Ugnjete se staros u teb, u koske i u meso, u oči ti zasvitka, u glavu ti zvoni po vazdan,  vidiš da je nekvo s teb, al neznaš ni kvo je ni što je, samo znaš da ne veljaje. Vidiš zor, vidiš da će te utepa, i vreme i nevreme, i kad svanjuje i kad zaodi, i kad započinjaš i kad prestanjuješ, otimaš se, paćena dušica bi tela jošte da je mlada, zdrava, orna i za rabotu i za smej i za igranje, a noge otežuju, pa se duša taj  rastrza, i kolko da si jaka semka jemput mora da pristaneš i na toj da si stvarno ostarel.

Mučeni smo ti mi, i pateni, koji smo se na livadu eli u štalu rodili, da nikuj ne vidi i ne čuje, sve dokle se toj dete malečko kako grutka, daleko od svet što se rodilo, u ljuljku na turi i dokle ne zakmeči. I kako te taj ljuljka zaljulja, takav će ti bude sav život, i svi dni preda teb.

Vidim, staros oči uprla u men, samo dušu što neje počela da mi vadi,  sva u dronjci vrti se, oštrbela, iskežena, al kvo ću. Stegnem zubi, ovak oštrbel i ja, uzdanem, prekrstim se triput,   zalok leba uznem, pinem si nekvo ako se ima, ako nema studenu vodicu gunem, pa reknem na Boga, hvalim ti se Boške i dosag što si me trpel, ovakvoga nikakvoga.

A život ti je, dete, od merak da ga gledaš i da ga poštuješ, od onija dan kada razaznaješ pa sve dokle ti se pamet ne zatre. I eve, grveljam se, mrači mi se pred oči, duša mi se ratrza, i koske i meso me bole po vazdan, al da me pituješ kvo bi tejal, pa bi da se rodim, pa i isti život da živim, baš ako se mora i ako nema pobolji, i na toj bi pristanjuval.

starejem- starim

otoše- odoše

tejal- hteo

grvelja- kotrlja

vido zor- videh opasnost

iščamrejem- isparim

vlačil- vukao

baldisal- posustao

zakrčal- zahrčao

turil- stavio

ugnjete- uvuče

zasvitka- zasija

veljaje- valja

grutka- grudvica

ljuljka- ljuljaška

 

Оставите одговор

