E, dete, dete, ega se i ti prospiš

Dete, znam ja da ti na jedno uvo ulega i na drugo odma izlezne, al ću izabim  i ovuj reč, nekada ti nešto od mojo vrevenje u glavu mož’ i ostane. Samo, ne bi volela da bude onoj :“Lepo je mene moja baba još k’d kazuvala, al mi se mene neje dokazuvalo…“.

Činimiske, ako smo te od ovolično učili, i još te učimo, da ti tebe pamet još litka i da jošte misliš kako se jede sve što leti. Ne’e te muka naterala, a da te’e naterala, znala bi da rekneš i neću i nemam i ne mogu. I znala bi i komu i kada da rekneš, oću i mogu.

U  golemi svet  ljudi kad su, mora da poznavaju mlogo ljudi i da se i sas neki novi druže i viđevaju stalno, neje kako u selo kad su, i kad se ni sas onija iz drugu malu po pola godinu ne vide. I razbiram ja sve, neje vi teško da  otidete, i sas kola i sas aftobusi, kude god vi se naumi. I da vi počaste i da i’ počastite, i da vi pridu i da im pridete, ne mora baš prvi komšija da ti je najblizu za sve.

Al bre ja kod tebe, kada god da dojdem, ja sve sritam neki novi- ovoj mi na men drugarica, ovoj na muža od kolegu žena, ovija mi na muža kolega…

Ćerko, u koju se kuću ljudi ne povrtaju, toj neje kuća. Eli nešto u nju ne veljaje, eli  je nešto kojo ja n-umejem da razberem.

Pita te jemput, kude ti je onaj što ste zajedno počele rabotite, iz kuću ti neje izlazili a iz usta ju nesi ispuštala, ti reče- ona se prebacila u drugu smenu. Za onuj što voj se baba zove kako ja, reče mi da ste se zavadile, pare si voj zajmila pa ti neje vrnula. Sas onuj u školu što ste išle zajedno, vikaš da je ljubomorna na teb i da ju ne mož’ podneseš kad počne da ti nabada na nos kako ti ona pomagala da položiš razred u školu. Onija se propil, ovija se naljutil, tike, koji ulezne u ovuj kuću, činimiske, pobrgo iz nju izlezne. Al ne kako prijatelj i drugar, kol’ko vidim.

Kad vi slike pogledam, na svaku slavu vi imate drugi gosti. Dobro, tetke i kumovi se ne računaju, nji ne mož’ promeniš. Al’ ovij drugi, nijednoga ne vidim pa- jemput i nikad više.

Kuća, u koju se ne svrćuju ljudi koji znaš pomlogo godinke, ja da ti reknem, toj i neje kuća. Ako se posvadiš sa svakuga koji ti jemput u kuću ulegal, neje tija kriv. Sama si si kabat.

Mora toj još neki da vide, al si ćute, neće ti se zameraju. Ja ti reko, dobro ti mislim, a vi si videte koje će pravite.

ega- valjda

prospiš- probudiš

ulega- ulazi

izabi- potroši

vrevi- priča

litka- leti

golemi- veliki

veljaje- valja

kabat- kriv

zavadile- posvađale

6 thoughts on “E, dete, dete, ega se i ti prospiš

Оставите одговор

