Stilske vežbe za Peobražensko pojanje 2015.

U Nišu je završen treći Festival poezije na dijalektu, prozaičnog naziva Preobražensko pojanje. Niški pesnički krug i Narodna biblioteka „Stevan Sremac“ u Nišu ovim festivalom utiču na očuvanje naših dijalekata kao neprocenjivog  bogatstva našeg jezika i naše kulture.

Meni je nekako za srce prirasla dijalektska proza, koju imate prilike da čitate i na ovim stranicama, ali su me stihovi koje sam te festivalske večeri čula i neka posebna atmosfera i među učesnicima i među posetiocima podstakli da kažem koju i u stihu.

Daleko je sledeći maj (kada se inače šalju pesme na konkurs), a budući da sam ja nestrpljiva i da kao po pravilu objavim odmah sve što napišem,  evo i mog „vežbanja“, neodležanog.

Izvežbaću se, nadam se, do sledećeg konkursa.

I ne znam, za mene pričanje na dijalektu  neizostavno ima neku specifičnu socijalnu dimenziju. Takva je i ova pesma.

0000775553_l_0_0ylm8s

DOKLE SAM MOGLA I DOKLE SAM DAVALA

Dokle moga, na svi sam im pomagala

Svako jutro još pred zoru sam ustanjuvala

Da usporim i da stanem, toj nesam ni umejala

Niti sam se pa nekad  k’ko čovek odmarala

Nema ga tija kuga nesam poslušala

Ničija muka me neje prominjuvala

Na svakoga sam, kvo zaiska, uradela i davala

A mlogo sam rabotila, pa sam si sve i imala

Od rabotu vajda nema, tike nesam oskuđuvala

A da  pitaš što je takoj, da ti reknem ne  bi umejala

Seljaku se toj ne dava,  nesam  ni ja progledala

Ali sam si rabotila bar da ne bi gladuvala

Kljoknu odjemput, ko niz dolinu da sam padala

Izdade snaga ko da nikad i  nesam ič valjala

Izdadoše, ruke, noge, ko sama da sam boles’ zvala

I pojde mi naopako, ko na Boga sas kamenje da sam se vrljala

Sag gi više nema onija na koji sam davala

Potikaše se i onija na koji sam pomagala

Kude li su onija  na koji sam kad zarabote   pritrčavala

Ma nema  i ni  moji, za koji nesam, činimiske,  ni stanjuvala

Kad im rekneš da ne možeš, ko da si gi potikala

Razbeže se, ko da bi im sve dadeno uzimala

Pa gi nema ni da  pridu, ko da  nesi ni činila ni davala

Čini mi se i da bi me ostavili da bi se sama skapala

2 thoughts on “Stilske vežbe za Peobražensko pojanje 2015.

Оставите одговор

