Bugarska, slikana uduž

Bila sam početkom meseca na Međunarodnoj konferenciji „Mediji i izdavačka politika“, koju je organizovao Savez novinara Bugarske, kao početak obeležavanja 120 godina organizovanog novinarstva u ovoj zemlji. O tome sam već pisala– malo,a onda nam se dogodio potop i ja sam lepe slike iz Bugarske- Sofije, Varne i  obale Crnog mora ostavila za malo kasnije.

Ovo je prva  fotoreportaža za sve moje drugare sa WordPressa za koje pouzdano znam da obožavaju fotografije, za one za koje to ne znam i za sve one namernike koje znatiželja dovede na ovaj moj blog.

Naravno, nezaobilazna Sofija, početak mog poslednjeg bugarskog putešestvija- ovoga puta tri crkve u centru, koje su mi bile na putu

Crkva svete nedelje ili Crkva svetog kralja (našeg Milutina, čije su mošto posle više premeštanja završile ovde), koja se nalazi na početku Bulevara Vitoša

 

 

Varna 009

Hram svete Petke, otkriven u podzemnom prolazu između Hotela Balkan i CUM-a

 

Varna 024Varna 025

Ispred CUM-a, tamo gde je nekada bio parking, sada se radi na iskopavanju novih tragova prošlosti

Varna 026

 

U produžetku, tragovi petovekovnog turskog „prisustva“ u Bugarskoj- to se sad tako kaže, otkad je Bugarska u EU, za ono što mi još smemo da nazovemo ropstvom, zulumom, jarmom…

Varna 034

Iza ovog traga „prisustva“ okupatora nalazi se divan mali park sa fontanom, a u blizini je i prirodni izvor mineralne vode

Varna 040

Crkva svetih sedmočislenika, negde na sredini Ulice Graf Injatiev

055

A na drugom, morskom kraju Bugarske…

Morski hram svetog Nikolaja čudotvorca u Varni

Varna 154

 

gde su članovi Crvenog krsta imali neku manifestaciju i prosto nisam mogla da odolim da ne slikam ove balone zapletene u granama drveća

Varna 149

 

Varna 150

samo jedan u nizu pravoslavanih objekata čija mi je fotografija uspela… ostalo je slikano iz kola u pokretu, pa i nije baš za prikazivanje. Te tako, nastavak nekom sledećom prilikom… ako je bude.

A Morska gradina ili Morski vrt, samo je šlag na torti

Varna 163

Varna 166

Varna 165

Fotografisano početkom maja, 2014. godine, uzduž od Sofije do Varne. Popreko, nekom sledećom rilikom.

 

4 thoughts on “Bugarska, slikana uduž

  1. Повратни пинг: Bugarska, iz mog sećanja i u stvarnosti- GmNmmeGVVRha474k | NEGOSLAVLJE

Оставите одговор

