A meni suze same idu… ne znam da l’ više zbog nje ili zbog mene

Daj mi čašu vode, molim te. Veeeeliku, onu najveću čašu  što imaš. Pa ću  ti pričam. Da se smirim, do malopre su mi suze tekle. Same. Iako znam da me gledaju. Ljudi, nepoznati, možda i poznati, briga me.

Tera me nešto, danima sam ti ja, tako, nervozna, napeta, pa onda malo zamišljena… zapitam se, kuda ja to žurim i dokle nameravam da stignem i do kada ću tako iiiii sve.

Ne znam kud ću pre. Da li svoju kuću da gledam, decu odraslu za kojom trčim više nego kad su tek prohodali, muža koga malo-malo pa trese srčka neka, živu me isprecepi pa se malo primiri, da l’ da trčim kod roditelja, majci noge otkazuju, oca guši i kad je vedro i kad se stunti, da nije posla da se malo odmorim, ne znam gde bih završila. Njegove starce na selu da i ne pominjem, sreća što je razuman, pa im često odnese sam šta treba, bar mi donese veš na pranje, ne moram i ja da se lomatam do sela.

1237078_559481014108170_1801749752_n

U ovoj našoj Banji nema šta da se kupi , a i ako ima ono je papreno, pa sve vučem iz grada. Ceo vek secam torbe i kese, nikad se s posla nisam vratila s torbiče o ramenu, ko gospođa, džaba me majka za gospođu školovala. Gospođa se, bre rađa, za gospođu se ne uči, a i od koga bi naučila, grdna sam ti, kad je i ona sama ceo vek bila sve samo ne gospođa. Nit seljanka, nit građanka. Uvek nešto na sredini. Nova haljina, kad se ide negde na svadbu. I to samo gde su isti gosti ko prošli put. Frizura, kad joj kosa popodraste, pa ujedno da stavi i ladnu trajnu. Tašna, jedna za ceo život, cipele, kad se stare skasaju, pa nisu za u ljude.

Ej, a  o čekovima, da ti ne pričam.Za sve akrobacije koje sam izmislila da platim ratu kredita na vreme, kad plata kasni a rok pritego, pa da pokrijem minus na očevom tekućem koji sam ja prezadužila,  pa da isplatim piliće koje nam donosi kolega i one čizme – kaže Marija, na sniženju su, pokajaćeš se ako sad ne uzmeš, a ja šta ću, sve mi treba, za sve to bre, Nobelovu nagradu treba da mi daju.

Žena ti je, mučenica, da ti ja kažem nešto. Kolko sam noge samo izabila dok sam se lomatala oko Nove godine, da nađem sve nešto, i dobro i jefitno i mnogo, za one silne paketiće za robinsku decu. Da ne kažu, gledaj je, skrčava, ni za Novu godinu neće da se otroši.Mesto da uđem u prvu radnju, daj šta daš za te pare i tačka.

A moji jedu ko puk vojske da ranim. Dok se vratim s posla, sin smazao šerpu podvarka, a ja računala , imam ručak. Ćerka prepolovila najveći pleh s kolačima.Muž samo zobe ono semenje, misli srce će bolje da ga sluša.

I tako, danas, sa sve onim prepunim  torbama sedoh na klupu dok čekam bus.

-Dosadilo ti se – reče mi žena pored koje sam sela – Teško ti je to,mnogo si se natovarila.Al, ti bar imaš. Ja ne pamtim kad sam se tako natovarila. Kupujem samo kad zatreba, kolko se mora. I sad, pošla sam do Sremske, ima tamo jedna radnja s jeftinim lepinjama, unučići ih vole. I rekoše mi, tu u jednoj mesari najjeftinija leđa od pilića, samo 63 dinara kilo, a svud su 85, pa da kupim za đuveč. Dolaze mi ćerka i zet sa decom, mora se, niko te ne pita imaš li, kako bez ručka da ih ispustim?

Ej, ženo, ja sam redovno nezadovoljna, kako ću,kolko ću,  nema se, dokle će ovako. A puna mi kuća, zamrzivači krcati, pušnica non-stop aktivna…

Ode ona žena svojim busom, a meni suze same idu… Ne znam da l’ više zbog nje ili zbog mene.

18 мишљења на „A meni suze same idu… ne znam da l’ više zbog nje ili zbog mene

  1. U stvari, sad znam… Dragoslav Mihailović, to si ti, samo u ženskom rodu. U stvari, ti si Petrija. Sva unesena, urezana, uklesana u sudbinu, život… Ko sa linija dlana da te čita čovek… Svaka čast.

  2. Оно дивно „Досадило ти СЕ“, уместо правописног „Досадило ти ЈЕ“…
    И у часу се обрех у пределе „призренско-јужномарвскиг“ дијалекта…
    А, цртица?
    Не бих о томе.
    Поздрав Н.

Оставите одговор

