Krštenica ili žubor vremena

Budi se, glave čupave, podvučene ispod jastuka od paperja , koje se gdegod pomalja ispod tkanine, nedovoljno čvrste da ga putpuno obuzda. Nosom, koji jedini viri van, opipava vazduh,  u nameri da  oceni doba dana, trenutnu teperaturu, atmosferski pritisak i kratkoročnu vremensku prognozu.

Ne bi da ustaje.

37537_475930964691_323296799691_6596131_1918924_n

Samo lagano pomalja glavu ispod paperjastog jastuka, zagledana u krov komšijske kuće, ispod kojeg izleću golubovi. Aha, nedelja je. Dan kada im vlasnik  otvara sve prozore staništa ispod krova svoje visoke kuće i pušta ih da lete, visoko i daleko, koliko sami požele.

Odlete, pa se vrate. Na svoje mesto ispod užarenih crepova, gde ih čekaju sigurnost, hrana i voda.

Gladna je. Koji je već ovo dan kako je sama i kako je mrzi da zavlači ruke u sudoperu, šerpe, lonce i pijace? Inventariše po svom sećanju, ne bi li pronašla putokaz do nečega što je spasava od  odlaska u kupovinu…

Špageti – lek za  prazan želudac, za  lenjost uma, nogu i ruku…

Pažljivo pritiska nozdrve. Da ustanovi koja je prohodnija. Na časovima joge kažu, ustani na onu nogu s čije strane kroz nozdrvu  vazduh slobodnije prolazi.

Leva, pa šta…

Lenjo budjenje, lenji pokreti ustajanja, lenji koraci do lavaboa.

249676_122669467816339_100002198601671_190451_6873941_n

Krštenica bubnja kroz zglobove. Sede, bore i ostali artikli iz riznice zvane starenje,  polako,  u toj  konkurenciji, postaju minorni.

Dobro, pomisli, boja za kosu deluje uvek, bez izuzetka, antirid krema sakrije po koju brazdu ispod očiju, u uglovima usana, ako dovoljno strpljivo utrljava u svoju kožu gel posle tuširanja, i ona postaje mekša i nežna, ali…

Ispod brade titraju izdajničke bore.Bluza, bez rukava, jednako  izdajnički otkriva nadlaktice koje ko da  trepere. Koleno zaboli pri naglom ustajanju.Konzervu više ne uspeva da otvori jednom rukom. Boli i kad klekne. Kad pokuša da klekne.

Protiču vode njenog detinjstva ispred očiju, željnih da vide mladost i cvast, pupoljke, oko bez suza i osmeh bez grča.

Žubori samo vreme oko nje.

Ostalo se nikada neće vratiti.

28 мишљења на „Krštenica ili žubor vremena

  1. Sve se nekako i nosimo sa starenjem, zanemarujemo godine ponekad i bol koji se javlja…ali to da smo sami, da fali neko zbog koga ćemo čili skočiti iz kreveta, ehh sa tim se izgleda teško nosimo…

    1. Nisam, slatka, Цваст представља скуп цветова на заједничкој осовини. piše u Vikipediji. Ja sam je samo izvukla iz naftalina, ups, iz zadnjeg dela mozga.

  2. Većina tekstova koje sam danas pročitala jesu tužni, titravi, čežnjivi i tužni. Takav je i tvoj. Ali uprkos toj šućmurastoj atmosferi i svemu, jako sam uživala čitajući ga. I još jednom ću! 🙂

      1. Nego, razgrnuh malo obaveze da pogledam linkove. Izvini, ali ne mogu one postove nekako da dovedem u vezu sa ovim ovde i mojim komentarom na njega. Ili ja nisam razumela šta se eventualno tražilo od mene. I još nešto: ovde mi se više sviđaš. Ove teme su mi bliskije.Sorry! Veliki pozz! 🙂

        1. E,nemaju veze s komentarom, izvini, samo sam htela da vidim tvoju reakciju na moje ostale teme. I znam da si iz ovog sveta, a ne iz onog, tamo, a ne znaš da sam u početku i ovde slično ponekad pisala, pa mi drugari skrenuli pažnju na osto što i ti I zato je ovaj blog ovakav, odnosno skroz drugačiji od onog.
          U svakom slučaju, hvala ti na pažnji i na izdvojenom vremenu za onu mene,

Оставите одговор

