Rabota mi se neje otela , al’ mi se oteše i nođe i ruće

Okam te jošte od kad , da čujem kakvo ima novo pri teb’, živo li ste, zdravo li ste, i da si se popričamo. Kada otidu ovija moji, po njine rabote , a ja si ostanem asli sama u ovija duvari , što nesu prajeni od pečenu ciglu , kako je red . Pa duva kroza nji, kako
kad n’ulice izlezneš, a ono te šiba od svaku str’nu, na koju god da se okreneš.
A ti, sve si imaš rabotu , džabe te ja okam kada ti ne postigneš da odvojiš malkička vreme i za men’.

I baš od toj sam tela da ti kazujem , da rabota neče da ti se izmakne i da če te teb’ čeka i da ne mora tol’ko da trčiš.

Narabotila sam se i znam koje ti pričam. A ti, ako očeš da me slušaš, slušaj me, ako me oče čuješ če me čuješ, a ako neč, ja te neču karam i da se svadim s’teb. Al, jedan dan, kad te pritegne kako men’ , če se setiš, tetka mi ubavo orati, savetuva me da ne trčim u jednu dušu, da sednem ponekad i da se odmorim , da usporim i da mislim na staros.

Ni jedna rabota mi se neje otela, dok sam mogla, ni u polje, ni u kuću, ni u ruće. Koje sam zarabotila, sve sam svršila , neje mi u cel Pirot ni jedna ni do kolena bila. Dok beo pomlada i pozdrava.
Ako sam se u varoš rodila.

Imali smo i vinogradi i voćnjaci i njive pod žito i pod kukuruz, i golemu avliju, sve sas ruže nasadenu , samo piletija nesam čuvala , pri sam centar smo, ne smeja.
Deca sama sam si očuvala, dve devojčetija , svekra i svekrvu dočuvala, muža saranila … a Bog ne uze i mene, ako sam ga tri godine, vazdan molila da si i mene uzne kad si mi drugara uze.

Nesam odila , čini mi se, nego sam letela, sve da stignem, sve da urabotim, za jedenjue da zgotvim , na njivu da stignem, muža od put da dočekam, deca da opravim sve za kakvo treba, a uvečer jedva čekam da sednem i igle u ruće da uvatim.
Što sam si naplela , navezla i na’eklala, nemož sve u jednu sobu da stane.

I kojo imam od toj sve ?

Rabota mi se nijedna ne otela, al mi se oteše i nodje i ruće. Pa eve, krstim ruće, ne što oču ,nego što , kad zabole, a ono, boliboliboli, pa vrti, pa mi slze same na oči idu kolko boli.

A nodje mi, nji ne mogu ni da prekrstim. One me služe kolko sas ovija kolica da si sama otidem ponapolje , deca da si ne mučim.

Toj mi je, kad mi u mlados nikoj neje kazal da si sva rabota mene čeka i da mi ju nikuj neče otne. I da če pobrž’ stignem ako žurim, samo u staros …

26 мишљења на „Rabota mi se neje otela , al’ mi se oteše i nođe i ruće

  1. A sad šta misliš o ovom: Всичко pазбра, баща ми е от …..šta misliš odakle? I ovo je jako blizu tebe 🙂 Odlazim u te jugoistočne krajeve svako leto, celog života.

      1. Da, ovo je baš bugarski, mada je moj tata bio Bugarin „ot Dimitrovgrad“. Tamo se ne govori baš bugarski, nego šopski, to je iskrivljen bugarski, s primesom srpskog i nekih reči svojstvenih samo tom kraju. Pozdrav, raznežila si me, obožavam taj kraj.

    1. *Tatjana postojana!*

      2013/3/10 NEGOSLAVLJE

      > ** > tatjana commented: „A sad šta misliš o ovom: Всичко pазбра, баща ми е > от …..šta misliš odakle? I ovo je jako blizu tebe 🙂 Odlazim u te > jugoistočne krajeve svako leto, celog života.“ >

          1. *Najmanje imam prava da govorim o tome, ali mene su učili da ne postoji tvrdo č i meko ć. Ostalo pričate u zagonetkama.*

            2013/3/10 NEGOSLAVLJE

            > ** > Negoslava commented: „U, pa ništa strašno, nijanse su u pitanju. > Njihovo tvrdo č i meko ć i skoro ništ više.“ >

  2. Uh namuči se da rastumačim… ali shvatih poentu 🙂
    Podsetila si me da kad odem u moj rodni kraj, ja njih tamo ništa ne razumem zbog dijalekta, ali za 10 dana eto i mene pričam isto 🙂

Оставите одговор

