DA LI JE ŽIVOT SAMO OVAJ TRENUTAK ILI BESKRAJAN NIZ TRENUTAKA U VREMENU

Čak i nebrojeno mnogo života da imamo, ovaj, sadašnji, samo je jedan i ne može se nikada ponoviti, reče mi jednom, davno, još dok smo živele u istom gradu, prijateljica-psiholog, koja mi jako nedostaje.

U potrazi za kvalitetnim življenjem ovog, ovako jedinog i univerzalog života koji je ograničen trajanjem, ali ne i prostorom, na njenu sreću, odlučila je da ga nastavi na dalekom kontinentu na kojem je sada proleće, a na kojem  su sve njene tri leptirice imale sasvim dovoljno prostora da razmahnu krila u punom zamahu i zaveslaju ka svojoj sreći ničim sputane.

Najpre sam se njenih reči sećala često, a kako je prolazilo vreme koje je donosilo sve manje stvarnih i virtuelnih susreta , tokom kojih je bilo sve manje mesta za opšte i nikada dokrajčene teme, i one su počele da blede.  Reči, same, ne i njihov značaj i poruka, naravno.

Šta je život ? Beskrajni niz trenutaka , onih, dobrih, i onih loših, svakako ? Ili samo ovaj, baš sadašnji trenutak, koji se nikada , nikakvom silom, nikakvim naporom i nikakvim sećanjem, ne može ni ponoviti, ni vratiti?

I šta je, onda, sećanje samo, ako život ne čini i odmotavanje tih doživljenih trenutaka , prenesenih iz prošlosti u našu sadašnjost i premotavanih baš ovde i baš sada?

Živi li, uistinu, iko od ili u prošlosti ? Živi li iko, bar nekad, od ili u budućnosti?

Šta je,meni ovoj i ovakvoj, baš u trenutku dok pišem ovaj pasus, ovu baš reč, ona crno-bela fotografija na radnom stolu – ja, slikana iz poluprofila, s gustom kosom do ispod ramena , zagonentog osmeha, očiju punih nade ? Da li je to samo neki, moj, proživljeni trenutak, ili sam i dalje  na slici ja, kakva sam prestala da postojim još i pre neko što je stari fotoaparat škljocnuo?  Kakva sam se probudila sutradan? Kakva ću osvanuti sutra?

Da li ću, ako se dovoljno sećam tih dana kada sam bila lepša i mlada, uspeti da povratim taj trenutak? I hoće li on, tada, postati moj život? Moj sadašnji trenutak? Moja stvarnost?

Na svakom koraku, vidim vreme. Na svom licu, na očima, rukama, kosi… Na oronuloj fasadi komšijine kuće. Na natruloj grani dvorišnog drveta. Na  izboranom licu prerano  ostarele komšike , za šta nije krivo samo vreme.

Sve su to sadašnji trenuci. Već tren posle, prošli i neponovljivi.

Sve je to život. Nekada spojen u lepe i manje lepe slike, nekada u ružna sećanja, nekada u stvarnost, u život sam.

Koji je, ma kakav i ma koliki, jedan i jedini. Neponovljiv.

 

Zoko, da sam ja tamo, rekla bih da se ovo zove nostalgija. Ovde, ne znam kako da ga nazovem.

14 thoughts on “DA LI JE ŽIVOT SAMO OVAJ TRENUTAK ILI BESKRAJAN NIZ TRENUTAKA U VREMENU

  1. Rada72

    Neco draga moja, i ovo što si napisala je nostalgija. Nostalgija za jednim vremenom koje si provela sa prijateljicom. A život..on je skup lepih i ružnih dana, skup svih trenutaka sadašnjih, prošlih, budućih..Da li mi se to čini ili sam osetila neku setu u svemu napisanom?

  2. Trenutak koji sada živimo je jedini izbor koji imamo.
    Jer prošlost ne možemo menjati, samo je možemo prizivati u sećanja i to samo ono lepo.
    Budućnost nam nije poznata, ali dosta zavisi od naših misli i odluka u ovom trenutku.
    Danas se u jednoj kancelariji u zgradi policije, gde sam po dužnosti odradila jedan dan, čula pesma. To je neponovljiv trenutak, ili niz trenutaka koliko traje jedna pesma. Vredelo je više od deset bensedina. ja radoznala, pređem u tu veselu kancelariju. Kad se pesma završila, nastaviše posao kome nema kraja, od koga se na nos pada, ali sa više energije. I meni bi lepo što sam to videla i čula.
    To je ono što treba da vidimo. Na trenutak zaboraviti sivilo oko nas i zapevati jednu pesmu, neku koju volimo i koja nas podiže.
    Eto, koliko je važan trenutak..,

    1. Tovanda, očito isuviše vremena utrošimo dok dodjemo do spoznaje tog trena. Zbog čega nam možda i postaje draži.
      Stanimire, slažem se, sve… jer, i Markes i Lenon su u pravu, kao i ti…
      Neno, spoznaja tog jedinog izbora je verovatno jedan od najlepših poklona kojim možemo da darujemo sebe. Najpre sebe.A onda ćemo i shvatiti svu uzvišenost pesme usred radnog haosa i žurbe.

  3. „Није живот оно што се десило, већ оно чега се човек СЕЋА и КАКО се тога сећа“. Г.Г.Маркес;

    …“Живот је оно што ти се дешава док размишљаш о другим стварима“. Џ.Ленон;

    …Са нечим ћеш се сложити. Можда…
    Поздрав

  4. možeš ponovo da doživiš taj izabrani trenutak u sebi, uvek…i da ga vratiš u sebi kad te zaljulja nostalgija i sećanje,..ostalo je u roku trajanja tog jednog neponovljivog života ovozemaljskog, dalje nismo ispitali i ne znamo. Čitav život je samo tren, neponovljiv…lepo opisano 🙂

  5. Nostalgija je težak igrač. Shvatio sam da ne moraš biti negde daleko da bi te uhvatila. Nije ona vezana samo za prostor, već i za vreme, za ljude… Džaba meni moje ulice na kojima sam odrastao, kada njima ne prolaze više moji drugari… A i da prolaze, koji bi od njih danas šutnuo kamičak tek tako, samo zato što mu je došlo…

  6. Ako imamo sreće, ako nam je negde, „zapisano“ u zvezdama ili u liniji života, ko zna, onda je život beskrajan niz trenutaka u vremenu nam poklonjenom, a koji opet i traju samo trenutak. Ovi lepi redovi koje si napisala su, po meni, samo tvoja želja da neke od tih vratiš, a znaš da ne možeš jer, kako reče jedan mudri kineski čovek: Preko jednog kamena nikada ne teče ista voda iz reke, pa tako i sve ono što smo imali, sa kim smo delili, je sada bliža ili dalja prošlost, a ovaj momenat, sadašnjost, je tek trenutak kojim možemo da ulepšamo budućnost, ako nam je data. U suštini, živimo samo trenutak, a srećni smo ako on ima vreme ispred sebe:)

Оставите одговор

