ISTINA I LAŽ

Pojmovi istina i laž nisu iz kategorije pojmova tipa lepo i ružno, kod kojih je dozvoljena razlika u mišljenjima i stavovima – pa  ista stvar, pojava i  osoba, može jednima da bude lepa, manje ili više, a drugima, opet , više ili manje , ružna.

Istina je samo jedna . Laži ima nebrojeno mnogo.

Istina kad-tad izadje na svetlost dana. Samim tim, i laž.

Na rečima, za istinu se zalažu i oni kojima je ona životni moto, i oni koji poštuju kategoriju belih laži kao neminovnost koja nikoga ne povredjuje, ali i oni kojima niko ne veruje ni kada kažu da je mleko belo.

Čovek koji govori istinu gleda sagovornika pravo u oči. Ne zamuckuje. Ne pravi dramske pauze. Ne ponavlja svaku petu reč iz svake rečenice. Ne dobuje prstima po najbližem predmetu . I , što je najvažnije, ne opterećuje se potrebom da pamti šta je rekao. Jer će svaki sledeći put reći isto. Istinu.

Osoba kojoj je laž kao dobar dan, ni sama ne zna kome je šta rekla. Pa kada se , uskoro ili ko zna koliko vremena posle, povede reč na istu temu, njemu izleti nova verzija stare priče. Pa kada shvati da se odao, počne da se pravda . Da crveni. Da okreće pogled u stranu. Kao, nije primetio da je uhvaćen u laži.

Ako se u mnogo čemu i  razlikuju, istina i laž imaju jednu zajedničku dimenziju – i zbog jedne i zbog druge mnogi su se pokajali , platili ceh, ispaštali…Ljubitelji istine ,  zato što su govorili istinu, poklonici laži, zato što su lagali.

 

 

( preporuka,samo za ljubitelje ručnog rada – ako vam treba uputstvo za izradu kape, dadoh vam jednu adresu, a za detaljnija objašnjenja, početnicama naravno, stojim  na raspolaganju)

a povodom ove upadice, vic  na moj račun – objavio Piroćanac oglas u novinama  – Prodajem belog juga, star 15 godine , u vozno stanje.

I, davamo 4o dana na  babu, u sledeću subotu…

034

20 thoughts on “ISTINA I LAŽ

  1. Rada72

    A zamisli situaciju, grli te onako prijateljski, i laže „besomučno laže“ što bi rekao Bora Čorba. Za ovo skretanje pogleda nisam znala, da li je levo ili desno, znam da oni koji lažu usput i kažu da žure, valjda su svesni u tim trenucima da lažu, pa žele da pobegnu.

  2. Eto, dok dođem da ostavim komentar- Stanimir ga napisa umesto mene 🙂

    I samo još nešto, ono za skretanje pogleda u levo- baš i nije uvek tačno- vrlo često neko ko laže gledaće te pravo u oči iz želje da te ubedi u istinitost reči koje govori.

  3. Volem ja i novinarku u tebi, jer me podseća na mene… 🙂 Ipak, (a poštena prema sebi da budeš) – da li zaista još uvek očekuješ da bilo koji tvoj sagovornik bude zaista iskren…?

    1. Veruj mi da da. U svom okruženju imam ljude , dugogodišnje prijatelje , za koje verujem da govore uvek istinu. I zato nemoj ovakvim pitanjima da mi kvariš idilu , tj, da me teraš u sumnju – u vreme kada je sve tako krhko i varljivo.
      Ovo se ja malo šali, mislim, ovo posle prve rečenice.

  4. Wojciech

    – Slagao si da ćeš ostaviti komentar!
    – Ja ne lažem.
    – Kako ne lažeš kad ga nisi ostavio?
    – Kažem ti, ja ne lažem. ja odlažem… 🙂

  5. Sandra Kovačić

    Mislim, sviđa mi se i tekst i kapa 😉

    A psiholozi kažu da je stoprocentni znak da te neko laže – skretanje pogleda u levu stranu.

Оставите одговор

