Ознаке

, , , , , , , , , , , ,

Moja prijateljica Ivana kaže da crno nije boja. Slikarka je, moram da joj verujem. Doduše, to kaže i za belu. Al’  , belo nosim retko, pa me nije ni briga.

 

Samo, kako da se pomirim s tim da boja na kojoj se zasniva celokupna koncepcija mog odevanja , ne mogu da kažem stil, jer mi to nekako uzvišeno i,   rezervisano za  dokone koje ne mare ni za  šta više osim za modu, zvuči, dakle, kako da joj oprostim to saznanje da moja boja, u stvari, nije boja.

Doduše, pre crne, moja boja je bila ljubičasta. Ona, najtamnije moguće ljubičanstvena, da te od njene lepote zaboli glava. Kao što te zaboli i dok je tražiš , u ponudi osrednjosti tonova koji su blizu, al … nije to to. Pa sam od nje odustala onda kada više i nije moglo da se bira, u oskudnoj ponudi došloj s krizom …

Teši me, ipak, da je crno  najelegantnija „boja“  na svetu, „boja “ snage,  energije ,  moći, zaštite… šta li sve neće nabrojati kao njenu odrednicu. A da, noć, dubine okeana, univerzum , “ boja “ ljudi koji ne menjaju svoje mišljenje često … nezamenljiva, večno aktuelna . „Boja“ ozbiljnosti , otmenosti, u našoj civilizaciji , boja smrti i boja žalosti , boja tuge ,boli  …

Davno sam u nekoj  , odevanju namenjenoj knjizi, pronašla paletu boja koja odgovara tipovima kože svrstanim u godišnja doba.

Prema njoj, ja sam „zima“ , jedini tip kože kojem dobro stoje i crna i bela , svejedno dal su boje .   ili nisu.

IZGLEDA, STVARNO, NISU …

“ Bojom nazivamo reakciju fotoosjetljivih čunjića u našem oku na vanjski podražaj u obliku svjetlosne zrake. Ulaskom u oko zraka se lomi kao u prizmi i raspršuje u spektar. Dok su sve boje spektra objedinjene, zraka je bijele boje – zato bijelu zovemo neboja, nešarena ili akromatska boja. Akromatske su također i crna i siva.“ –  ubedi me internet .

