UMESTO DA KAŽE, BIVA KAZANA

Kada sam, pre oko pola godine krenula u avanturu zvanu blogovonje, na nečijem blogu ( žao mi je što ne mogu da kažem kojem i čijem ) pročitala sam definiciju – ovo je virtuelni prikaz moje duše. Iskusniji blogeri, koji su imali prilike da sreću i upoznaju autore blogova koje prate, kažu da su mahom isti kakvi su i na blogu. I ja im verujem.
Od skora pratim jedan blog , različit od ostalih po porukama koje prenosi isključivo slikom – kolažima koje njegova autorka, sigurna sam, pravi jednako lako kao što mi pišemo. Čini mi se, a iz priloženog se vidi, da njeni kolaži nastaju u trenu, napravljeni u jednom dahu , kao istinski virtuelni prikazi njene duše baš u tom trenu.
Nikada nisam volela kritičare, ni likovne ni svakojake, jer smatram da to mogu da budu samo oni koji su se u oblasti koju bi da ocenjuju, najpre i sami potvrdili. Oni, čije je opravdanje da su bolji teoretičari nego praktičari, i ne uzimam za ozbiljno.
A sada, ipak, dozvoljavam sebi da budem likovni kritičar, bar ovih par minuta dok pišem o bojama duge kojima nas daruje moja virtuelna, nadam se da smem da kažem, prijateljica ( au, sada tek shvatam da joj ni ime ne znam – a za ovu priču i nije mnogo važno).
Od prve posete njene blog adrese moj pogled se najviše, najčešće i najduže, koje li koincidencije, zadržava baš na – pogledu broj jedan.

Meni ova sličica kazuje o autoru sve ono što je važno – da je našla plavetnilo neba koje je tražila u nespokoju. Da je prošla kroz kapiju ispod koje je ostavila sve svoje dileme, strahove i tuge. I da je naišla na latice cveća koje su je odvele i koje je još vode nevidljivom stazom sudbine sazdane od uspona .
Trijumf ili samo spokoj koji ova kapija donosi, svejedno je, ako se gleda u ono plavo koje svojom jasnoćom može da bude samo i jedino optimizam.
Možda se ona u nečemu , a možda i u svemu, neće složiti sa mnom. Neko kome ni ime ne znate, a pokušavate da mu udjete u dušu, ima prava i da se ljuti što je tako. Nadam se da ona, sa kojom su me spojile najpre slike, a onda i reči, može da mi oprosti na tome što sam i sa drugima podelila moj virtuelni prikaz njene duše, iz samo jedne slike. Ostale možete videti i sami. Na ovoj adresi .
I da, dugujem objašnjenje za naslov. U vreme kada sam bila općinjena Brankom Miljkovićem, nigde nisam mogla da kupim ni jednu njegovu knjigu. Onda sam naišla na jednu , o njemu, s čudnim naslovom – Branko Miljković, njim samim ili pesnik, umesto da kaže biva kazan. Da bar imam neke koristi od nje, iskoristila sam deo naslova …

5 thoughts on “UMESTO DA KAŽE, BIVA KAZANA

  1. Negosava, beskrajno, ali najbeskrajnije hvala za predivne reči. Čitam, zanemela spoznajom koju sam našla u ovom tekstu, o sopstvenim emocijama koje nisam u ovom radu prepoznala. ožda zato što je bio medju prvima, pa sam još bila zbunjena 🙂 . Imena su samo podatak, a možemo se zvati kako bilo, ali emocija je jedina istina, pravi nepromenljivi pečat koji ostaje na našem putu. Hvala, još jednom hvala i dobrodošla mi uvek, draga gošćo na blogove i u carstvo boja i emocija :-).

    1. Počela sam jedan odgovor, ali mislim da ću ga pretošiti u blog, pa ćeš tamo videti šta sam ovde htela da kažem. A reč je o tome da ja tebi zahvaljujem na inspiraciji za tekst – i , u suštini, o tome da zahvaljivanje medju blogerima, kao najidealnijoj društvenoj zajednici za koju znam, treba zakonom zabraniti .
      Koliko sam lepih reči pročitala u tekstovima koje halapljivo gutam na mnogim blogovima, toliko i još više ih ima u komentarima ispod tekstova koje nas sve ponesu.A par puta mi je bila dovoiljna samo polurečenica iz nekog teksta ili komentara, pa da napišem svoj, na sasvim drugu temu.
      Dakle, draga neimenovana drugo, šššššššššššš – hvala ostavi za komšiju koji ti otvori vrata, ljubaznog prodavca ili kolegu. Meni će biti dovoljno da zavirim u boje tvoje duše, kad god izbaciš nešto novo.

Оставите одговор

